LED
مانیتور تاریخچه طولانی و جالبی دارد که با ابداع اولین کامپیوتر در سال 1936 توسط کنراد تسوزه (Honrad Zuse) شروع میشود. اما ویلیام کروکس (William Crookes) اولین شخصی بود که در سال 1878 مانیتور را ابداع کرد؛ یعنی وسیلهای که از آن برای نمایش اطلاعات استفاده میشد. با گذشت زمان، کم کم مانیتورها کاربردهایی فراتر از نمایش اطلاعات پیدا کردند و تغییرات و ابتکارات مختلفی در آنها پیادهسازی شد. در دهه 1950 میلادی، دستگاه دورنویس ابداع شد که امکان ارسال دادهها و برقراری ارتباط بین کامپیوترها را فراهم میکرد. این اختراع، نقطه عطف بسیار مهمی در طراحی و استفاده از مانیتورها برای کامپیوترها بود. در دهه 1970 میلادی، مانیتور CRT ساخته شد که اولین مانیتور رنگی محسوب میشد. این مانیتور که برای اولین بار امکان دیدن تصاویر رنگی و واضحتر را فراهم میکرد، سرآغازی شد برای ساخت مانیتورهای امروزی.
نمایش بیشتر- بستن




